#BYSTRIKK

For den som ikke har fått det med seg enda @knitting_inna sin #BYSTRIKK er boken som anbefales for resten av strikkeåret 2017.

Denne boken har MYE. Her er det små og store prosjekter og ikke minst i ulike garntyper. Denne vil være nyttig når man skal strikke men ikke helt har mønster og oversikt på garn, antall masker og størrelse til plagget. En praktisk bok! Til og med en bok som man kan bruke mye tid på bare å bla igjennom gang på gang. Faktisk! Ganske inspirerende å se strikkeplaggene i de ulike fargekombinasjonene…

ER sikker på at Gretekofta blir en hit! Mitt tips er å bytte ut garnet Sterk fra Du Store Alpakka ( som er anbefalt i oppskriften) med Drops Karisma. Et garnnøste med Sterk koster kr 59,- og Karisma koster 22,-  spar kr 37,- pr nøste.

14 nøster er det som trengs til en jakke i str M med Sterk garn koster jakken kr 840,- Strikkes den med Karisma blir prisen kr 308,- . Ganske enkel måte å spare 532,- kroner på.

Så vil mange si at sterk og karisma ikke kan sammenlignes – og jeg er helt enig! Av mine strikkejakker som jeg bruker mest er en nordkappkofte strikket i sterk. En aldeles nydelig god, varm og myk jakke.

Men jeg har stadig erfart at kunder synes det blir for dyrt med sterk garn og er ute etter alternativer. Derfor anbefaler jeg karisma.

 

Karisma garn tilovers? Da anbefaler jeg å strikke votter. Da karisma er et ullgarn og ikke inneholder alpakka er det ekstra bra å strikke votter av. Til inspirasjon er bilde av min mors vottestrikking:)